onsdag 19 mars 2014

Varför krångla till det

Den 29 mars är det Lördag i ateljén igen, dagens inspiratör och ledare berättar:

 Mitt namn är Frida Granström, jag är grundaren av Hemjord. Jag försöker gå försiktigt genom livet, lämna ofarliga avtryck med mina bara fötter på jordens stigar.
Jag vill ta er med in i en värld av möjligheter när det gäller att tillverka sina egna hudvårdsprodukter.
Det finns något för varje hudtyp och alla problem, varav det mesta går att tillverka av det du hittar i din matvarubutik eller i din trädgård.
Jag kommer gå igenom olika ingredienser, oljor, eteriska oljor, vaxer och fetter, kvalité och egenskaper. Sen kommer jag visa på och ta upp några vanliga örter som är bra att ha torkade i skafferiet.
Vi kommer utgå lite från vad ni som kommer vill veta och vad ni själva använder hemma för att det jag säger ska bli användbart.
Sen tillverkar vi en varsin salva utifrån era behov, om grupper på några stycken.
Efter tillverkningen tänkte jag återgå till att prata lite om kroppen i stort, hur huden påverkas av hur vi mår inuti och vad vi kan göra i förebyggande syfte.
Jag delar ut receptblad på olika hudvårdsprodukter och ger vidare tips för vad ni kan göra hemma.Varför krångla till det när jorden redan har receptet på hälsa?

Visst låter det intressant och angeläget! 
Mejla din anmälan till annika.eriksdotter@svenskakyrkan.se
Välkommen!
Annika Eriksdotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar