tisdag 18 mars 2014

Sång, dans och drama



Anna-Maria Zäterholm

Anna-Maria Zäterholm är dansare och nu ikväll kom hon till Skapande/foto konfirmanderna och övade dans inför konfirmationen, Birgitta Ekängen, kantor, övade sång och musik. Birgitta har också sammanställt konfirmandernas tankar och ord om kärlek till en kärleksdikt: 

KÄRLEKENS VACKRASTE ORD!
Älskling, du är allt jag vill ha och behöver.
Du är min, bara min och vi hör ihop – du och jag.
Tillsammans med dig känner jag lycka och kärlek.
Med dig känner jag tillit och trohet – du är mitt hjärta

Du är underbar, min ängel, vackrare än himlen.
Ditt hår glänser när vi står här i solnedgången.
Dina ögon strålar som de gnistrande stjärnorna på himlen.
Min passion för dig är som blommorna på marken runt om.

När du är nära mig fylls jag med värme och kärlek.
Jag önskar att du alltid finns vid min sida.
För du är det finaste jag vet, du är fin precis som du är.
Du får mitt hjärta att slå, ditt sätt att se på mig gör mig varm.
(Ditt sätt att se på mig får mitt hjärta att slå).
Jag älskar ditt skratt, det gör mig så glad.

Men så lätt kärleken kan gå förlorad.
Ett ord, otrohet, missförstånd kan förstöra den helt.

Då känner jag den bittra smaken av en tår utför min kind.
Tårar är ord från hjärtat som munnen inte klarar av att säga.

Kärleken vill ha trohet, ömhet och respekt.
Älskling, tro på mig och jag kommer åter!

Jag älskar Dig!

I LOVE YOU!
I love your smile!
I love the way you laugh, it makes me happy.
Trust in me, I will catch you if you fall.
Cause I love you! 
My love, your heart will always belong to me.
In my heart, we are always together. 
If you would be mine, you would make me happy!

Några konfirmander skrev ner vad vi gjort tillsammans under konfirmandtiden, berättade om lägret och planerade ett drama... Det kommer att bli spännande konfirmationer!
Tack alla för ikväll!
Konfirmandledarna genom Annika Eriksdotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar