torsdag 17 oktober 2013

Maria "vildhjärta" täljer och förtäljer

Lördagen den 26 oktober kommer Maria "vildhjärta" Westerberg till församlingshemmet Arken kl. 10.00-12.00. Så här berättar Maria:


"I mitt föredrag berättar jag om livet i skogen, om pinnars sagolika sätt. Det är en uppenbart kär lek mellan mig och skogen och det arbetet kallar jag ”vildhjärta.” Jag visar bilder och figurer. Vem vet, kanske får vi till och med höra en skogens trudilutt. Jag har lärt mig det fina i att lägga undan min egen vilja för att anpassa mig efter trädets önskan. Frågor om filosofi, religion och vetenskap besvaras av diverse stenar och vridningar i trä. Poesin rinner i bäckarna, kunskaper kan läsas i bark. Det har blivit många figurer genom åren, ett flertal uppmärksammade utställningar och en bok. Jag berättar om mina lyckliga vandringar och den sorg och ilska jag upplever när de gamla skogarna försvinner och tar sina sagor med sig. Jag täljer och förtäljer om när gränser mellan yrke och liv, dröm och verklighet, människa och natur inte längre är så tydliga. Ett ärligt försök till ett levande liv."

Hjärtligt välkommen till en inspirerande förmiddag!

Föranmälan och info: annika.eriksdotter@svenskakyrkan.se
tel/mobil: 054-51 24 34
Förmiddagen är kostnadsfri, förmiddagsfika finns till självkostnadspris.

PS. Lördagen den 9 november kan du delta i en BRODERIWORKSHOP, också den äger rum på församlingshemmet Arken, kl. 10-13. Mer information under "Höstens Lördagar i ateljén" Se högerspalten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar