söndag 10 mars 2013

Pilgrimsvandring

Ord från dagens pilgrimsvandring på tema Bekymmerslöshet:

Gör er inga bekymmer, säger Jesus. Bekymra er inte för mat och dryck att leva av eller för kläder att sätta på kroppen. Är inte livet mer än födan och kroppen mer än kläderna? Se på himlens fåglar, de sår inte, skördar inte och samlar inte i lador, men er himmelske fader föder dem. Är inte ni värda mycket mer än de? Vem av er  kan med sina bekymmer lägga en enda aln till sin livslängd?
Gör er inga bekymmer. Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så skall ni få allt det andra också. Gör er inga bekymmer för morgondagen. Den får själv bära sina bekymmer.
(Ur Matt 6:25 ff)

Vandringen startade vid domkyrkan i Karlstad, vi gick vidare mot Mariebergsskogen, ut över spången mot Jakobsbergsbron, via Nolgård till Hammarö kyrka där vandringen avslutades med en Pilgrimsmässa för små och stora. En fin och stillsam fördmiddag i strålande sol. 
Tack för idag alla!

Annika Eriksdotter, Regina Piscator och Solveig Wennberg



Inom mig finns en plats där friden och den heliga bekymmerlösheten bor. Hjälp mig att hitta dit. Möt mig där precis som jag är. Där vill jag vara med dig i stillhet och harmoni.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar