fredag 14 oktober 2011

Gud är liv

Några konfirmandgrupper har skapat bilder med en känsla av Gud. Till sin bild fick var och en skriva en kort text om sina tankar om Gud. Här följer ett par:

”Jag tror att Gud lyser upp allt och tar bort alla sorger med sina sånger.”

”Gud för mig är någon/något jag kan berätta allt för utan att vara orolig för att det jag sagt kommer ut. Gud för mig är också ljus, frihet och värme. Jag tror att Gud är med oss och vakar över oss. Gud är liv.”

Ungdomarnas bilder sitter nu på första sidan på en bok som var och en kommer att ha med sig under konfirmandtiden, som en slags dagbok, för att skriva ner sina tankar i, böner. Konfirmandernas tankar om Gud, är ord som vi alla kan ta med oss.

Ha en fortsatt fin dag

Annika Eriksdotter

PS. Nästa vecka berättar jag vad som kommer att hända på nästa Lördag i ateljén, 22/10, när vi arbetar med återbruk på Arken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar