söndag 18 oktober 2015

Festmässa

Idag strålade solen från en klarblå himmel över Hammarö kyrka. 
Vi firade Festmässa i samband med biskopsvisitationen Hammarö församling.
Förberedelse under ledning av biskop Esbjörn Hagberg inne på Hammars Gård inför Festmässan i Hammarö kyrka. Utanför anländer gudstjänstbesökarna.
Diakon Marie Törnqvist
God morgon kören!
Kantor Anna-Karin Högberg dirigerar barnkören, "Visa mig Herre din väg, visa mig Herre din väg. jag vill andra i din sanning, jag vill vandra i din sanning."
Psalm 744 "Barn och stjärnor föds i mörkret utan skydd av våld och vapen."
Musik: H Nyberg, text: Y Eggehorn.
"Den natt han då han blev förråd tog han ett bröd, tackade, bröt det och gav åt lärjungarna och sa: Tag och ät, detta är min kropp som blir utgiven för er. Gör detta till min åminnelse."



Kyrkoherde Regina Piscator











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar