fredag 2 november 2012

Ett ljus

Sista veckan har jag tillbringat rätt mycket tid på Centralsjukhuset i Karlstad. Varje dag har jag passerat förbi sjukhuskyrkans lokaler och nu ikväll stannade jag till och såg en liten hållare med textblad, varsågod och ta en dikt, stod det på en lapp. Det var Stig Bergs dikt "Tocken ä dä", och vad passar bättre så här på Allahelgonshelgen:

Dä finns att ett ljus
ett ljus
långt, långt där borte

Å hur dä än ä 
så tror ja
på dä ljuse

Som jag tror
på den här fine jola
vi lever på

Om du har vägarna förbi Hammarö kyrka och kyrkogårdar imorgon så håller kaffeserveringen på Hammars gård öppet kl. 11-18. Gudstjäntser under lördagen:  Mariakapellet, kort andakt kl. 15.00 och kl 18.00 Minnesgudstjänst i Hammarö kyrka. På söndag kl. 18.00 är det en Ljusgudstjänst i Skoghalls kyrka, Välkommen!

Önskar er alla en fin helg
Annika Eriksdotter

PS. Nästa vecka berättar jag mer om vad vi gör på  Lördag i Ateljen, 10/11,  temat för dagen är då Återbruk och broderi, det kan bli små väskor, bilder, påsar och annat matnyttigt... Det finns platser kvar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar