lördag 4 maj 2019

Lördag i ateljén 1 juni kl. 10-13 Tema Berättande collage

 Pia Marie Wallén startade sin konstnärsbana sent i livet och är en så kallad ”late bloomer” (höstaster, som hon själv säger med en blinkning). Hon jobbar mest i collageteknik och gör allt för hand.
”Jag har inte gått den långa vägen via konstutbildningar, utan upptäckte min kreativa ådra i mogen ålder”, säger hon.  ”Jag följer min fantasi och bara gör”. En stor idékälla är bilder och foton i tidningar och magasin. 
Under arbetets gång med sax och limstift växer ofta en berättelse fram och collaget blir en tablå, en ögonblicksbild av ett skeende.
Hon arbetar också med figurer, t ex löv och blad, som hon själv ritar, sedan klipper ut och komponerar i en mer grafisk form.
”Jag söker hela tiden nya vägar och vill inte fastna. Då blir det bara tråkigt. Jag älskar papper i starka färger, äldre tyger med struktur och mönster, knappar och udda materialval. Där ger collagetekniken en stor frihet som passar mig”, säger Pia Marie. 
Den 1 juni kan du under ledning av Pia själv prova på att skapa berättande collage, välkommen med din anmälan: annika.eriksdotter@svenskakyrkan.se 
Ingen avgift för material och fika.
Hoppas vi ses!
Annika eriksdotter
Fågeljägarna

Hästkrafter

Rävsaxen
Under ytan VII
Vatten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar