fredag 25 januari 2019

Pussel och samtal om dopet




Idag började vi med att lägga pussel på äldreboendet. Pusslet visar dopfunten i Hammarö kyrka. Vi pratade om dopet, alla visade sig vara döpta. Deltagarna berättade "Ja så var det förr, alla döptes" "Jag döptes därhemma, där vi bodde var det alldeles för långt till närmsta kyrka" "Hur det var när mina barn döptes kommer jag inte riktigt ihåg, du vet dom är ju över 60 år idag". Vi tömde vatten i ett stort fat, alla skrev sitt namn på en pappersblomma som veks ihop. Var och en fick lägga sin blomma i fatet med vatten och sakta, sakta vek blombladen ut sig och allas namn blev synliga, så fint och stämningsfullt. 
Psalm 210 Jag lyfter ögat mot himmelen och knäpper hop mina händer. Du käre Gud som är barnens vän, till dig min tanke jag vänder.
Tack för idag, vi ses igen om ett par veckor! Till dess, må så gott hälsar Annika och Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar