söndag 10 januari 2016

Kulturgaranti Åk 3




Imorgon måndag 11/1 öppnar Åk 3 elevernas utställning i Konsthallen, Hammarö bibliotek.
Under utställningstiden kommer åk 3 klasser på besök för att se det samlade resultatet vilket ju är imponerande! 
Den kinesiske filosofen Konfucius som levde ca 500 fKr, lär ska ha sagt "Berätta för mig och jag glömmer. Visa för mig och jag kommer ihåg. Engagera mig och jag förstår". Genom kulturgarantin och Hammarö församling har vi arbetat i den andan. Eleverna har fått möjligheten att lära sig något om medeltiden utifrån sin egen närmiljö och de har också fått arbeta skapande i traditionen genom att berätta genom bilder. Det har varit oerhört inspirerande att ha fått möta alla entusiastiska och positiva elever och lärare. Vi önskar er alla välkomna tillbaka till Hammarö kyrka och Kulturbygd, här finns så oändligt mycket att upptäcka och lära.
Utställningen pågår till den 6/2, varmt välkommen till Konsthallen!
Vinterhälsningar
Annika Eriksdotter och Martin Jansson

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar