torsdag 25 december 2014

Gemenskap på Cleveträffen




Under julaftons förmiddag var det öppet hus på Cleveträffen i Skoghalls centrum. Det bjöds på mat och kaffe, alla fick en liten julklapp, vi sjöng tillsammans och lyssnade till Julevangeliet. Men, som en deltagare också uttryckte: "Det är inte bara för maten eller julklappen jag kommer hit, det är för gemenskapen att få vara tillsammans med andra idag på julafton det betyder mycket". Det var verkligen en fin och varm stämning, en stämning som lever kvar i hjärtat. 


"Gudomliga ljus
i mitt hjärta
genomlys
min tanke
min känsla
min handling"
dikt av Margareta Melin

Imorgon, på Annandagjul finns också möjlighet till gemenskap i Skoghalls kyrka 
då är det gudstjänst med julgröt kl 11.00, alla välkomnas hjärtligt!
Önskar dig en fin fortsättning på julhelgen
Annika Eriksdotter

PS. Julfirandet på Cleveträffen arrangerades av Hammarö kommun, Hammarö församling och Röda Korset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar