måndag 27 maj 2013

Mitt sätt att koppla av

Gråväder 2013 av Pirjo Åberg.

Den 24 juni öppnar Café vägkyrkan, Hammars gård, och sommarutställningen "Gammalt och nytt" med målningar av Pirjo Åberg. Så här berättar Pirjo:
Jag har alltid varit road av att måla och rita. Gärna i akryl och akvarell Jag tycker om att prova på nya tekniker och skapa överhuvudtaget. Gjuter i betong när andan faller på.  
Det är mitt sätt att koppla av och stundtals ett behov.
Det är härligt att stå ute i min ateljé Kabyssen och måla abstrakt eller föreställande beroende på vad som inspirerar eller påverkar just för stunden tex glädje, sorg, naturen, familj, vänner eller trädgården.

Just nu kan du se målningar av Pirjo på Centralsjukhuset i Karlstad, i foajen utanför biblioteket.
Sommarens utställning i Pilgrimskapellet presenterade jag igår, ska tillägga att det finns möjlighet att se Maria Halléns bildspel med fotografier från Jerusalem också i sommar.

Välkomna!
Annika Eriksdotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar