fredag 25 mars 2011

Amigurumi & Friluftsbroderi


Foto: Ulrica Bergström
Den 9 april vägleder Ulrica oss i amugurmins värld.

Om två veckor är det tid för vårens sista "Lördag i Ateljén". Den 9 april kommer Ulrica Bergström till oss på församlingshemmet Arken, Ulrica berättar:

"Amigurumi, svårt att uttala, lätt att göra men helt omöjligt att sluta med. Amigurumi kommer ursprungligen från Japan och betyder stickat eller virkat mjukdjur. Tekniken är enkel och består av fasta maskor som man virkar i spiral men detta kan varieras i det oändliga. Olika garner, knappar, ögon, pärlor, band och spetsar kan användas för att skapa härliga färgstarka figurer.

Själv har jag virkat i ungefär två och ett halvt år och jag kan inte få nog av det. På min blogg Amigurumiwoman.blogspot.com kan du se några av de alster som jag har skapat under årens lopp."

Den 9 april får vi själva prova på att virka, kanske blir det några skapelser inför påsken. I dagsläget finns det några platser kvar, så är du nyfiken, anmäl dig!

Kanske ses vi den 9 april, om inte så blir det en skapande lördag också i sommar, den 2 juli kl. 10-13 vid Hammarö kyrka/Hammars gård, tema denna dag är friluftsbroderi, mer information kommer. Snart kommer också höstens program över Lördagar i Ateljén på Arken. I höst startar också hantverkscaféerna i Skoghalls kyrka/församlingshem igen.

Du är hjärtligt välkommen att delta på träffarna, hoppas vi ses.

Men nu är det fredag eftermiddag och jag önskar er en riktigt trevlig helg!

Annika Eriksdotter



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar